Rahsia Lulus Ujian Psikometrik

Apakah rahsia untuk lulus Ujian Psikometrik SPA? Tips paling penting untuk lulus di dalam ujian ini ialah dengan melakukan banyak latihan latih-tubi menjawab soalan ujian ini. Ianya adalah satu-satunya cara bagi memastikan calon benar-benar faham kehendak soalan dan memastikan calon mampu memilih jawapan yang mampu memberikan merit maksima.

Walaupun soalan kelihatan mudah dan senang, namun banyak kali berlaku kesilapan di mana calon telah memilih jawapan yang memberikan markah merit yang rendah sehingga gagal melepasi jumlah keseluruhan markah merit yang ditetapkan. Tiada lulus atau gagal dalam ujian ini, tetapi perlu Melepasi Tahap Penilaian Psikometrik yang ditetapkan bagi setiap jawatan.

Rahsia Lulus Ujian Psikometrik SPA

Rahsia Lulus Ujian Psikometrik

Soalan Ujian Psikometrik adalah berkaitan ujian kendiri - berkaitan diri calon. Ia akan menilai minat kecenderungan, selain reaksi-respon terhadap sesuatu yang berkaitan, samada berkaitan kerjaya, persekitaran mahupun keperibadian calon.

Tujuannya bagi melihat sejauh mana kesesuaian calon untuk jawatan yang dipohon.

Calon perlu melakukan banyak latihan latih tubi contoh soalan untuk membantu calon mempersiapkan diri dengan pelbagai bentuk soalan, situasi, cabaran dan penilaian. Ia juga untuk bantu calon mengetahui corak serta format soalan ditanya.

Latihan menerusi menjawab soalan akan membantu calon berfikiran lebih positif dan menyembunyikan nilai negatif. Ia akan meransang pemikiran supaya mampu memilih jawapan yang benar-benar tepat/positif meskipun soalan itu nampak mengelirukan.

Rahsia Calon Lulus Ujian Psikometrik SPA

Rahsia Calon Lulus Ujian Penilaian Psikometrik SPA

Rahsia Calon Lulus Ujian Penilaian Psikometrik SPA

Untuk membantu calon yang berkemungkinan akan ada masalah pada persepsi, pemahaman, teknik memilih jawapan tepat, kurang keyakinan diri, maka pihak Tim Infokerjaya dengan iKerjaya Graduan telah menyediakan cara untuk bantu calon lulus ujian Psikometrik.

Gunakan pakej rujukan KHUSUS yang mampu mempersiapkan diri calon untuk menghadapi Ujian Psikometrik sebenar. Ia adalah pakej rujukan yang menkhususkan kepada Latihan Latih Tubi menjawab soalan-soalan ujian Psikometrik.


Rujukan Dengan Contoh Soalan Lengkap Huraian Jawapan

Rahsia Lulus Ujian Psikometrik SPA

Rujukan ini lengkap dengan jawapan serta huraian jawapan, bagi memudahkan calon mengenal-pasti sebab mengapa jawapan dipilih. Ramai yang biasanya tersasar memilih jawapan kerana beranggapan ianya adalah jawapan yang paling betul - walhal ia jawapan yang memberikan merit yang paling rendah.

Rujukan tersedia dengan 200 set contoh soalan beserta jawapan dan huraian.

Juga disertakan beberapa tips untuk lulus ujian.

Calon boleh dapatkan pakej rujukan ini serendah RM40 sahaja. Gunakan link di bawah untuk menempah, kerana ia akan disertakan dengan update percuma selama 3 tahun!

[+] Tempahan Rujukan Psikometrik versi Terkini 2023

Awas, jangan buat belian di platform lain selain daripada laman web rasmi Infokerjaya. Pakej rujukan ini TIDAK TERDAPAT di SHOPEE mahupun LAZADA.