Video Tips Lulus Temuduga SPA dari Pengarah SPA

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah mengumumkan beberapa panggilan temuduga bulan ini. Jika anda adalah calon yang sebelum ini telah lulus dalam Peperiksaan Online (PSEE) Ujian Psikometrik, tentu telah menerima email panggilan temuduga tersebut.

Jika anda tidak pasti, boleh buat semakan di laman web rasmi SPA atau dapatkan info mengenai semakan penjadualan temuduga di Facebook rasmi SPA.

Tips Temuduga dari Pengerusi SPA

Video Tips Lulus Temuduga SPA dari Pengarah SPA

Jika anda mengikuti blog ini, tentu dah baca beberapa tips mengenai temuduga, terutama yang berkisar mengenai temuduga kerja kerajaan. Malah, ada antara post tersebut turut menyenaraikan beberapa contoh soalan yang biasa ditanya di dalam temuduga Perkhidmatan Awam.

Kali ini, kami nak berkongsi tips temuduga daripada Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam, YBhg. Tan Sri Zainal Rahim Seman yang pernah disiarkan di saluran TV1.

Video Tips dan Panduan Lulus Temuduga SPA



Dah lihat video yang dikongsikan di atas? Pastikan anda tonton sehingga habis ya, sebab tips temuduga yang diberikan oleh YBhg. Tan Sri dipaparkan di akhir video di atas.

Pastikan anda mengambil nota berkaitan segala persediaan yang diperlukan sebelum dan semasa temuduga. Ramai calon gagal kerana kurang melakukan persediaan berkaitan jawatan, organisasi atau jabatan kementerian.

Ramai calon gagal kerana kurang keyakinan semasa ditemuduga.

Banner Pakej Rujukan Temuduga