Detail Penilaian Seksyen ENGLISH PSEE Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Khas untuk makluman calon yang terlibat dengan peperiksaan online Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 Disember ini. Tahun 2019 ini ada seksyen baru berkaitan Kefahaman Bahasa Inggeris (Seksyen B). Ramai yang 'gentar' dengan seksyen ini!

Sebenarnya tak susah kalau anda tahu macam mana ianya dinilai dan disoal. Baca tips dan panduan exam yang dikongsikan di bawah ini. Penting anda baca dan lakukan persediaan sebelum peperiksaan sebenar KP29 ini, itupun jika anda berazam untuk lulus lah.

Detail Berkaitan Penilaian Seksyen Kefahaman Bahasa Inggeris KP29

Detail Berkaitan Penilaian Seksyen Kefahaman Bahasa Inggeris KP29
Peperiksaan online untuk Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 dijangka pada Disember mengandungi cuma dua seksyen utama, iaitu Seksyen Daya Penyelesaian Masalah dan Seksyen Kefahaman Bahasa Inggeris.

Ini susunan penilaian. Penting untuk anda tahu.

Seksyen A, iaitu Daya Penyelesaian Masalah lebih kepada soalan-soalan Matematik. Ramai yang dah tahu apa yang perlu dilakukan, iaitu mendapatkan nota padat ringkas yang ada senarai equation untuk mudahkan selesaikan soalan.

Gunakan contoh-contoh soalan diberikan, dan buat sahaja latih-tubi untuk lancarkan pengiraan dan asah balik pengetahuan serta kemahiran matematik untuk seksyen ini. Tak pasti kat mana nak dapatkan nota dan contoh soalan seksyen A? Gunakan rujukan di bawah ini:

Nota Matematik Penolong Pegawai Pendaftaran KP29


Ini rujukan anda ....

[+] https://bit.ly/2Y3JN0s

Seksyen A, anda dah tahu. Tetapi bagaimana dengan cara nak jawab Seksyen B? Ramai calon KP29 untuk sesi Disember 2019 gentar dengan seksyen ini. Kami dah kenal-pasti racun untuk seksyen ini yang boleh menjerat anda untuk kandas.

Faham betul-betul apa yang kami nak berikan di bawah ini berkaitan Seksyen B - Kefahaman Bahasa Inggeris ..

Walaupun ianya hanya 1 Seksyen iaitu Seksyen B dalam exam PENOLONG PEGAWAI PENDAFTARAN KP29 ini, tetapi ada 2 pecahan dalam seksyen ini:


Pecahan 1 Seksyen B

Pecahan pertama, ia berkaitan pengertian dan kefahaman esei dalam Bahasa Inggeris. Soalan dalam seksyen ini, pecahan pertama akan diberikan petikan dalam Bahasa Inggeris. Ia esei sepanjang 100-150 patah perkataan.


Anda kena baca dan faham apa yang diceritakan dalam esei tersebut. Soalan akan ditanya dalam bentuk pilihan jawapan yang pelbagai. Biasanya, 5-10 soalan akan ditanya bersandarkan esei diberikan.

Teknik Menjawab

  1. Baca soalan-soalan terlebih dahulu, jadi anda tahu apa jawapan yang nak dicari
  2. Baca esesi yang diberikan, dan cari jawapan.
  3. Jangan baca esei dulu, kalau tak anda rugi masa. Kalau ada masa tambahan nanti baru anda baca semula petikan
  4. Fokus untuk habiskan jawab soalan dulu pada peringkat awal ini.

Pecahan 2 Seksyen B

Pecahan kedua ini adalah berkaitan tatabahasa (grammar) Bahasa Inggeris. Jika anda memang fasih berbahasa Inggeris tetapi lemah dalam penulisan, ia mungkin satu kekangan dan boleh jadi penyebab kegagalan dalam peperiksaan online KP29 ini.


Elak daripada terkandas di seksyen B, pecahan kedua ini .. maka, anda perlu study sedikit asas-asas tatabahasa. Asasnya 8 pecahan ini;
  1. Pronoun (Kata Ganti)
  2. Noun (Kata Benda)
  3. Verb (Kata Kerja)
  4. Adjective (Kata Sifat)
  5. Adverb (Kata Keterangan)
  6. Determiner
  7. Preposition (Kata Depan)
  8. Conjunction (Kata Hubung)

Persediaan anda di sini adalah dengan mengingati kembali sedikit sebanyak pelajaran grammar Bahasa Inggeris.
Pakej rujukan dengan contoh soalan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Untuk yang dah ada ebook rujukan, semak mukasurat 60 - 64. Kita bagi nota ringkas dan contoh untuk semua 8 pecahan ini. Jadi anda akan berada dalam MOOD SUPER SEDIA untuk sukses seksyen B - Kefahaman Bahasa Inggeris ini. Tak adalah terkujat-kujat nak memahami setiap kata tatabahasa diberikan.

Jangan buang masa sebab tempoh masa untuk menjawab adalah terhad.

Masih belum ada rujukan untuk persediaan peperiksaan online Penolong Pegawai Pendaftaran KP29? Klik link diberikan di bawah ini , ianya satu-satunya rujukan penuh untuk exam kali ini .. malah paling lengkap untuk bantu anda supaya lebih bersedia dan lebih yakin.

[+] http://jvsecurepay.com/affiliates/pendaftarankp29/2624

Ingat Seksyen B Kefahaman Bahasa Inggeris ini tak susah kalau anda dan faham bagaimana ianya dinilai.

Anda cukup bertuah, kerana ramai calon yang tak tahu pasal pecahan dalam pecahan yang ada dalam seksyen ini. Gunakan kelebihan ini, baca rujukan yang diberikan dan pastikan exam Disember ini adalah tiket anda untuk menjawat jawatan ini.


Pastikan anda lulus!