Rujukan Contoh Soalan PSEE Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Tahniah kepada anda yang dipanggil sebagai calon untuk peperiksaan online kemasukan perkhidmatan awam (PSEE) bagi jawatan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29. Anda bertuah kerana antara ramai yang memohon jawatan menerusi laman web Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). anda antara yang dipilih.

PSEE Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 akan diadakan pada 5 dan 13 Disember 2019, seperti yang dimaklumkan di laman web SPA dan juga Facebook rasmi SPA.

Rujukan Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Rujukan Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Peperiksaan online dikendalikan oleh pihak SPA adalah merupakan peperiksaan yang akan menguji keupayaan calon dalam banyak aspek sebelum ke peringkat seterusnya. Bagi PSEE Penolong Pegawai Pendaftaran gred KP29, terdapat hanya dua seksyen akan dikemukakan sesi Disember ini.

  1. Seksyen A - Daya Penyelesaian Masalah
  2. Seksyen B - Kefahaman Bahasa Inggeris

Setiap PSEE yang dikendalikan oleh SPA seringkali bertukar format peperiksaan, jadi rujukan yang lepas adalah tidak relevan untuk peperiksaan Disember ini. Tiada lagi soalan-soalan berkaitan pengetahuan am mahupun psikometrik.

Bagi Seksyen A, soalan-soalan peperiksaan online Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 akan melibatkan antara lain soalan-soalan matematik asas. Manakala soalan Seksyen B adalah berkaitan ujian pemahaman daripada teks diberikan dan juga tatabahasa asas.

Di bawah ini adalah imbasan ringkas mengenai contoh-contoh soalan PSEE Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 yang terdapat dalam rujukan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 disediakan khas untuk membantu calon terlibat Disember 2019 ini.

Contoh Soalan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Seksyen Kefahaman Bahasa Inggeris Contoh Soalan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29
Untuk versi penuh rujukan ini, anda boleh dapatkan pakej rujukan yang telah disediakan oleh kami bersama Tim Infokerjaya.

Tim Infokerjaya telah menjadi antara penyedia konten terbaik untuk ebook rujukan berkaitan kerjaya di Malaysia, malah Tim ini satu-satunya yang mempunyai kredibiliti membantu para lepasan ijazah, diploma dan sijil membuat persediaan rapi untuk peperiksaan serta temuduga kerja kerajaan.

Jika anda adalah calon yang bakal hadapi peperiksaan online untuk jawatan KP29 pada Disember ini, gunakan pautan/link di bawah ini untuk akses rujukan sebelum tempahan rujukan ini ditutup pada 4 Disember.

[+] Aksese segera di sini - https://bit.ly/2Y3JN0s


Ramai calon kerja kerajaan sebelum anda telah menggunakan rujukan disediakan Tim Infokerjaya, alhamdulillah, mereka gembira dengan apa yang telah mereka dapat dan gunakan untuk persediaan peperiksaan.

Capai impian anda hari ini, buat persediaan penting ini.

[+] https://bit.ly/2Y3JN0s

Semoga berjaya.