Rujukan Soalan Latihan Ujian Psikometrik Bomba KB41, KB29, KB19

Adakah anda mencari rujukan contoh soalan untuk persediaan PSEE Ujian Psikometrik Penguasa Bomba, Penolong Penguasa Bomba mahupun jawatan Pegawai Bomba? Jika ya, anda berada di laman web yang betul kerana kami ada menyediakan rujukan untuk persediaan ujian penilaian psikometrik untuk ketiga-tiga jawatan ini - Penguasa Bomba KB41, Penolong Penguasa Bomba KB29 dan Pegawai Bomba KB19.

Rujukan Ujian Psikomterik versi 2023 diterbitkan Tim Infokerjaya menampilkan lebih 200 contoh soalan. Ia disertakan sekali dengan jawapan di akhir soalan sebagai rujukan. Selain itu, jawapan yang disediakan pula menyediakan huraian jawapan untuk pemahaman calon. Ia pasti akan membantu calon terutama berkaitan mengapa dan kenapa jawapan tersebut dipilih memandangkan ujian ini yang bersifat ujian kendiri terhadap personaliti, minat, kecenderungan dan pelbagai lagi aspek psikologi calon.

Rujukan Ujian Psikometrik Penguasa, Penolong Penguasa dan Pegawai Bomba 2023

Rujukan Soalan Psikometrik Bomba

Ujian Psikometrik adalah ujian yang mudah namun adakalanya ia menampilkan soalan-soalan yang memberikan pilihan jawapan yang mampu mengelirukan calon. Ramai yang gagal melepasi tahap penilaian ujian ini kerana tidak mampu mengekalkan konsistensi jawapan selain banyak yang tersasar kepada kehendak Jabatan Bomba itu sendiri.

Rujukan yang disediakan akan membantu anda, dari segi:

  1. Menghilangkan kekeliruan anda. Beritahu anda apa yang sedang diuji dan bagaimana memilih jawapan yang sesuai dengan kerangka penilaian.
  2. Menyediakan soalan-soalan latihan yang biasa ditanya. Ada 200+ contoh soalan disediakan.
  3. Menyediakan huraian jawapan bagi setiap soalan. Rujukan lain (jika ada) cuma beritahu jawapan sahaja tanpa huraian.
  4. Menyediakan semua maklumat dan info penting berkaitan ujian psikometrik SPA yang diperlukan oleh calon bagi melepasi tahap penilaian.
  5. Rujukan ini telah berjaya bantu calon-calon sejak tahun 2009 hingga sesi yang terkini 2023.

Berminat untuk menjadikan rujukan ini sebagai bantuan persediaan anda sebelum penilaian sebenar Psikometrik SPA anda?

Boleh terus ke link - Rujukan Psikometrik 2023 - BOMBA

Bonus - Anda boleh dapatkan Update Percuma selama 3 tahun!
Bonus - Jika anda upgrade pakej tempahan, ada beberapa extra soalan diberikan - lebih nilai dan berbaloi.