Ebook Panduan Persediaan Temuduga Kerjaya Sektor Awam

Tahniah jika anda dipilih dan dipanggil untuk menghadiri temuduga kerjaya dalam sektor perkhidmatan awam kendalian Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Malaysia. Anda memang sangat bertuah kerana daripada puluhan ribu yang telah melalui proses tapisan seperti Peperiksaan Online Kemasukan Perkhidmatan Awam (PSEE), anda adalah salah seorang calon berjaya ke peringkat temuduga.

Temuduga SPA adalah salah satu tapisan terakhir untuk menjawat jawatan dalam kerja kerajaan. Ia akan menapis calon dipanggil dalam banyak aspek dan paling penting ia akan melihat karektor anda lebih dekat dan lebih spontan.

Rahsia Calon Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Temuduga Kerja Kerajaan

Jika di dalam peperiksaan SPA seperti Ujian Psikometrik dan PSEE, anda tidak dinilai secara verbal atau fizikal tetapi menerusi temuduga, aspek-aspek seperti cara berpakaian, penampilan diri, cara bercakap, cara memberikan respon, jawapan yang anda beri, riak wajah, postur tubuh dan sebagainya akan menjadi penilaian oleh pihak penemuduga.

Penilaian pula adalah bersandarkan kepada keperluan jabatan atau kementerian dalam kerajaan yang mempunyai kekosongan jawatan yang dipohon calon.

Contohnya, penemuduga tentunya memerlukan seorang calon jawatan untuk Penguasa Kastam yang bersifat tegas dan berpendirian. Maka, aspek ketegasan dan disiplin ini akan dinilai ketika temuduga.

Contoh, untuk jawatan seperti Pembantu Tadbir, perwatakan calon perlulah menarik dan bijak dalam percakapan, serta mempunyai pengetahuan yang cukup dalam urusan pentadbiran kerja kerajaan.

Jadi, soalan-soalan temuduga pastinya akan meliputi aspek berkaitan:
  • Peribadi - mengenai latar diri, pendidikan, keluarga
  • Kerjaya - pengalaman kerja, pengetahuan mengenai kerjaya yang dipohon
  • Am - berkaitan isu semasa, pentadbiran, pengetahuan am, pendapat dan sebagainya

Di dalam blog ini, ada beberapa contoh-contoh soalan temuduga beberapa jawatan kerjaya dalam kerajaan. Anda boleh buat rujukan dan fahami bagaimana soalan-soalan temuduga ini ditanya kelak.

Namun, jika anda mahu jimat masa, dan mendapatkan sumber rujukan serta panduan terbaik mengetahui rahsia lulus temuduga kerja kerajaan, boleh gunakan ebook rujukan/panduan di bawah ini.

Rahsia Temuduga Kerja Kerajaan


Bagaimana ebook panduan ini akan membantu anda dalam menghadapi temuduga kerja kerajaan? Ia ada ciri-ciri ini yang pastinya menjadi kelebihan kepada anda berbanding calon-calon lain yang tidak menggunakan pakej rujukan ini:

  1. Ia disediakan agar anda mudah faham apa yang perlu dilakukan - sebelum, semasa dan selepas temuduga kerja. Dan ia sesuai untuk semua - samada lepasan SPM, diploma, ijazah mahupun telah mempunyai kelayakan akademik setinggi 'master'.
  2. Jimat masa anda dalam mencari panduan yang bakal membantu anda menghadapi temuduga. Anda tidak perlu buang masa mencari rujukan lain, apatah lagi pakej ini lengkap dengan contoh-contoh soalan temuduga popular selain rahsia sulit lulus temuduga yang tidak ramai ketahui.
  3. Ia disediakan secara langkah demi langkah. Jadi anda tahu aturan bagaimana perlu nak persiapkan diri sebelum, semasa dan selepas temuduga. Hanya ikuti langkah diberikan.
  4. Tak ada panduan yang seumpamanya yang mendedahkan rahsia sulit untuk lulus dalam temuduga. Tetapi, pakej panduan rujukan temuduga ini memberikan kepada anda rahsia sulit ini.
  5. Ebook ini adalah panduan yang disediakan untuk semua jawatan yang ada dalam sektor kerajaan. Ianya berbaloi untuk anda kerana anda tidak memerlukan rujukan lain untuk persiapan temuduga anda walaupun jawatan berbeza.
  6. Terbukti. Ia bukan pakej rujukan yang sekadar memberikan tips, contoh soalan, rahsia temuduga tetapi ada bukti pakej ini telah membantu ramai calon sebelum ini yang menggunakan ebook panduan persediaan temuduga ini.

Gunakan kesempatan yang ada untuk ketahui apa yang perlu anda buat bagi memastikan temuduga anda berjaya. Klik link di bawah ini untuk membuat tempahan segera ebook panduan temuduga ini...

[+] https://affiliates.jvsecurepay.com/go/temuduga-kerajaan/2624

Jualan adalah terhad. Pastikan juga anda memilih pakej yang lengkap agar anda mendapat segala keperluan untuk peningkatan kerjaya anda di dalam sektor kerja kerajaan ini.

Menariknya ialah, pakej ini didatangkan dengan update PERCUMA (sekiranya ada). Jadi, alah membeli menang memakai.

Gunakan rujukan yang dah bantu ramai calon sebelum anda lulus dengan jayanya. Lihat sahaja komentar dan review yang telah diberikan di sini - Rahsia Lulus Temuduga