Contoh Soalan Matematik Ujian Psikometrik

Salah satu cabang dalam ujian Psikometrik terkini adalah adanya soalan penyelesaian matematik. Ujian Psikometrik bukan setakat ujian tingkah-laku dan psikologi, ia kini lebih kepada daya berfikir untuk menyelesaian satu-satu masalah. Ini merupakan format terbaharu yang dikenal-pasti melibatkan peperiksaan dan ujian kemasukan kerja kerajaan terkini.

Andai sebelum ini ujian ini dimasukkan ke dalam seksyen tertentu peperiksaan online bagi kemasukan kerja kerajaan, tetapi kini ia telah diasingkan dan menjadi satu ujian khas wajib lulus untuk mereka yang memohon pelbagai jawatan dalam kerja kerajaan.

Contoh & Format Soalan Matematik Ujian Psikometrik

Contoh Soalan Ujian Psikometrik

Pihak pentadbiran awam serius nak singkirkan calon yang tidak mematuhi piawai mereka - iaitu lulus cemerlang dalam ujian Psikometrik ini. Malah, ujian ini sangat penting sehinggakan ada laman web khas untuk ujian Psikometrik.

Sebelum ini, memang tak ada laman web khas semata-mata untuk ujian Psikometrik.

Soalan matematik dalam ujian Psikometrik adalah taraf akademik Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Amnya, soalan-soalan matematik daya penyelesaian masalah dalam ujian Psikometrik tidaklah susah, namun kerana adanya had tempoh masa menjawab yang singkat, pasti ramai calon yang tak dapat menjawab dengan baik hatta pada soalan-soalan yang mudah.

Calon kena banyak buat latih-tubi, berkaitan penyelesaian matematik yang ada kaitan dengan perjawatan.

Berikut adalah antara nota Matematik dan juga contoh soalan PSEE Ujian Psikometrik yang terdapat di dalam pakej rujukan Psikometrik disediakan oleh Tim Infokerjaya:

Contoh Soalan Matematik Ujian Psikometrik


Contoh Soalan Ujian Psikometrik


Tanpa persediaan rapi, memang sukar sebenarnya nak menjangka bentuk dan format soalan yang akan ditanya dalam ujian serta peperiksaan kemasukan ke jawatan kerja kerajaan.

Jadi, kami akan bantu anda!

Anda boleh mendapatkan pakej rujukan khas disediakan untuk persediaan ke Ujian Psikometrik. Rujukan ini sentiasa dikemaskini mengikut keperluan selain merujuk kepada format terkini disediakan oleh pihak SPA. Ia adalah SATU-SATUnya rujukan khas untuk peperiksaan online ini.

Ia dilengkapi dengan contoh-contoh soalan yang pelbagai, termasuklah soalan berkaitan sahsiah dan minat, soalan mengenai psikologi dan aspek lain berkaitan penilaian psikometrik kerja kerajaan.

Mahu buat persediaan sebelum PSEE Ujian Psikometrik sebenar?

Ingin dapatkan contoh-contoh soalan sebagai latih tubi?

Akses ke rujukan tersebut [klik] https://affiliates.jvsecurepay.com/go/ujian-psikometrik/2624

Apabila ada persediaan, anda boleh jangkakan jawapan yang betul. Kena ingat, ujian Psikometrik adalah berkaitan sikap anda. Jawapan anda perlu positif.