Tips Lulus PSEE Pegawai Tadbir N41

Anda dipanggil untuk hadapi Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) untuk jawatan Pegawai Tadbir N41 (Rekod Perubatan)? Adakah anda ingin tahu cara untuk lulus di dalam peperiksaan online ini? Jika ya, anda berada di laman yang betul. Menerusi blog ini, anda akan ketahui bagaimana cara ramai calon seperti anda berjaya lulus di dalam peperiksaan online dilaksanakan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Untuk info, PSEE bagi jawatan Pegawai Tadbir N41 adalah pertama kali diadakan oleh pihak SPA dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Ini disebabkan keperluan mendesak kerajaan dalam usaha membendung wabak Covid-19. Ia juga adalah salah satu keperluan untuk memastikan segala data dan statistik berkaitan rekod kesihatan dan perubatan dapat diuruskan dengan lebih baik.

Bagaimana Nak Lulus Peperiksaan Online Pegawai Tadbir N41 - Rekod Perubatan?

Tips Lulus PSEE SPA

Ramai yang ingin tahu apakah cara dan kaedah paling berkesan untuk lulus di dalam peperiksaan online SPA. Dari pengalaman kami dan saranan daripada pihak SPA, tiada cara lain selain calon-calon melakukan persediaan sebelum peperiksaan sebenar.

Calon dikehendaki memahami skop dan tanggungjawab jawatan. Calon juga diminta untuk menelaah berkaitan fungsi jabatan dan kementerian terbabit, dan dalam PSEE N41 Rekod Perubatan ini, pastilah berkaitan Jabatan Rekod Kementerian Kesihatan Malaysia. Aspek penting berkaitan perekodan, statistik, carta, fakta terbaru berkaitan isu semasa seperti Covid-19, bajet khas KKM perlu diambil perhatian.

Ramai calon gagal kerana kurangnya persediaan, lebih-lebih lagi untuk seksyen A dan seksyen B.

Seksyen B yang nyatanya akan mengadaptasi penyelesaian berbentuk soalan matematik adalah antara seksyen yang memerangkap calon dek kerana masa menjawab yang terhad. Jadi, calon perlu bersiap sedia sebelum peperiksaan sebenar dengan melakukan banyak latih-tubi bagi memastikan calon akan rasa selesa dan yakin di dalam menjawab seksyen ini nanti.

Latih tubi penting agar calon dapat menjawab soalan di dalam masa ditetapkan.

Adalah dinasihatkan calon menyediakan lampiran atau helaian rumus agar memudahkan pengiraan untuk soalan-soalan matematik seksyen Daya Menyelesaikan Masalah.

Memang sukar nak menjawab andai tiada rujukan khusus. Apatah lagi persediaan bagi seksyen B. Calon memerlukan contoh-contoh soalan yang tepat dan mengikuti format diberikan oleh SPA.

Rujukan Khas Bantu Calon Hadapi PSEE Pegawai Tadbir N41 (Rekod Perubatan)

PSEE Pegawai Tadbir N41 - Rujukan dengan Contoh Soalan


Bagi membantu calon untuk melakukan persediaan, seterusnya berjaya lulus di dalam PSEE Pegawai Tadbir N41 ini, pihak kami bersama Tim Infokerjaya telah meneyediakan satu pakej rujukan khas bagi membantu calon-calon PSEE Pegawai Tadbir N41 (Rekod Perubatan) yang mengandungi contoh-contoh soalan setiap seksyen di mana jumlah keseluruhan mukasurat untuk rujukan utama adalah sebanyak 150++ mukasurat.

Setiap seksyen akan disertakan dengan 30+ contoh soalan disertakan dengan jawapan. Malah, pihak kami turut melampirkan rumus atau helaian formula sebagai memudahkan calon dalam menjawab peperiksaan seksyen Daya Menyelesaikan Masalah.

Rujukan inii adalah terhad dan boleh ditempah menerusi link disediakan di bawah ini:

[+] http://bit.ly/PSEEN41-KKM

Tempah sekarang sebelum jualan ditutup. Anda tidak mahu gagal. Anda tidak mampu untuk kecewa. Ramai yang ingin lihat anda berjaya. Pastikan diri anda buat persediaan rapi sebelum kecewa. Gunakan rujukan ini kerana ia telah bantu ramai calon sebelum ini.

[+] http://bit.ly/PSEEN41-KKM

Kami doakan kejayaan anda. Buat sehabis baik. Usaha .. jangan abaikan.