Rujukan Contoh Soalan Untuk PSEE Imigresen KP19

Panik! Gabra! Risau! Tak tahu nak baca apa untuk peperiksaan online (PSEE) Pegawai Imigresen KP19 pada Julai 2020? Jika anda masih tercari-cari, anda sebenarnya bernasib baik kerana rujukan untuk peperiksaan online KP19 telah pun diterbitkan oleh Tim Infokerjaya.

Rujukan disertakan dengan contoh-contoh soalan PSEE Pegawai Imigresen ini telah dikemaskini mengikut format dan skema terkini 2020.

Rujukan Contoh Soalan PSEE Pegawai Imigresen KP19 Edisi 2020

Rujukan Contoh Soalan PSEE Pegawai Imigresen KP19 Edisi 2020

Pakej rujukan untuk PSEE Pegawai Imigresen ini telah disediakan untuk membantu calon menjiumatkan masa persediaan exam ini. Ia disediakan bersama nota-nota ringkas yang penting sebagai rujukan untuk menjawab peperiksaan online itu kelak.

Rujukan ini akan memberikan gambaran jelas bagaimana soalan-soalan ditanya. Ia berdasarkan kepada format terkini peperiksaan online untuk jawatan Pegawai Imigresen KP19, melibatkan hanya dua seksyen utama:

  1. Seksyen A - Daya Menyelesaikan Masalah
  2. Seksyen B - Kefahaman Bahasa Inggeris

Seksyen A

Ia akan melibatkan soalan-soalan matematik. Ada yang memerlukan rumus matematik. Jadi, rujukan ini menyediakan formula-formula padat, ringkas dan utama sebagai panduan. Soalan-soalan yang disediakan akan lengkap dengan cara menyelesaikan supaya calon faham bagaimana untuk mendapatkan jawapan yang tepat.

Ada kalanya, soalan-soalan di seksyen A ini akan bertanyakan soalan yang berbentuk masalah yang berkaitan dengan perlaksanaan tugas dan tanggungjawab seorang Pegawai Imigresen. 

Seksyen B

Soalan kefahaman Bahasa Inggeris akan melibatkan satu teks atau artikel. Soalan akan ditanya untuk menguji kefahaman calon mengenai isi artikel tersebut.

Soalan juga akan melibatkan pemahaman calon mengenai tatabahasa, penggunaan kata nama, kata hubung dan sebagainya.

Seandainya anda adalah calon yang terbabit di dalam peperiksaan PSEE Pegawai Imigresen KP19 untuk sesi Julai 2020, gunakan kesempatan ini untuk buat ulangkaji menggunakan pakej rujukan ini.

Rujukan Contoh Soalan PSEE Imigresen KP19

Tempahan segera boleh diakses menerusi link berikut -

KLIK SINI untuk Tempahan Rujukan PSEE Pegawai Imigresen KP19

Pastikan ia adalah versi rujukan terkini 2020 dan bukannya versi lama yang dah outdated.
Semoga membantu.