Rujukan Contoh Soalan PSEE Pembantu Pembangunan Masyarakat

Tahniah dan syukur kerana anda terpilih sebagai calon untuk menghadapi Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) bagi jawatan Pembantu Pembangunan Masyarakat sesi Julai ini!

Sudah buat persediaan untuk hadapi peperiksaan online ini? Jika belum, anda masih ada waktu untuk mendapatkan pakej rujukan KHUSUS disediakan bagi persediaan calon peperiksaan Pembangunan Masyarakat S19 ini. Pakej rujukan ini disediakan oleh Tim Infokerjaya, berbekalkan kredibiliti dan kebolehpercayaan selama lebih 10 tahun membantu calon peperiksaan SPA.

Pakej Rujukan Contoh Soalan PSEE Pembantu Pembangunan Masyarakat

Rujukan Contoh Soalan PSEE Pembangunan Masyarakat

Untuk pengetahuan, peperiksaan online untuk jawatan gred S19 ini kali terakhir diadakan pada tahun 2019. Disebabkan penularan pandemik Covid, tiada sebarang peperiksaan dan pengambilan jawatan ini pada 2020.

Info Am PSEE Pembantu Pembangunan Masyarakat

Peperiksaan online dijadualkan pada 27 Julai ini hanya melibatkan dua seksyen:
  1. Seksyen A: Daya Menyelesaikan Masalah
    • Tempoh masa: 25 minit
    • Jumlah soalan: 20 soalan
  2. Seksyen B: Kefahaman Bahasa Inggeris
    • Tempoh masa: 20 minit
    • Jumlah soalan: 20 soalan


Menerusi pengalaman kami serta bersama Tim Infokerjaya, ramai calon gagal kerana kekurangan masa untuk menjawab kesemua soalan, terutama soalan seksyen Daya Menyelesaikan Masalah.

Soalan seksyen ini menjadi antara penyebab ramai calon gagal menghabiskan masa menjawab kesemua soalan disediakan. Apatah lagi buat calon yang tiada sebarang persediaan mahupun tidak pernah melihat dan melakukan latih-tubi contoh soalan seksyen berkenaan.

Jika anda merupakan salah seorang calon dipanggil untuk PSEE Pembantu Pembangunan Masyarakat Julai ini, pastikan anda sudah mempunyai rujukan dan contoh-contoh soalan sebagai latih-tubi sebelum peperiksaan sebenar.

Set Pakej Rujakan Contoh Soalan Persediaan S19

Rujukan PSEE 2021

Gunakan rujukan yang telah bantu ramai calon sebelum ini. Untuk info pakej dan cara tempahan, boleh terus klik link disediakan di bawah ini:

[+] https://affiliates.jvsecurepay.com/go/s19ppm/2624



Testimoni Pembeli Rujukan PSEE

Testimoni Pembeli Rujukan Contoh Soalan